A zöld rendszámok gyökeresen átalakították a luxusautók világát.
Dél-Koreában megálljt parancsoltak a vállalkozások féktelen luxusautó-vásárlásainak, ami drámai hatásokkal járt. A megkülönböztető rendszámok iránti kereslet brutálisan visszaesett, jelezve, hogy a gazdasági helyzet és a szabályozói intézkedések komoly változásokat hoznak a prémium autók piacán.
Dél-Koreában drámaian visszaestek a vállalati autóvásárlások, miután idén januárban a prémium importmodellek esetében bevezették a lime-zöld színű rendszámtáblák használatát. Ez a lépés az adócsalások visszaszorítását célozta meg, azonban a vártnál nagyobb hatással volt a piaci keresletre.
A Korea Herald arról ír, hogy az év első felében, azaz január és július között 27,7 százalékkal csökkent a 80 millió dél-koreai wonnál - a mostani árfolyamon 21,7 millió forintnál - drágább autók regisztrációja az előző év azonos időszakához képest. A tendencia egyértelműen a vállalati luxusautó-vásárlásokkal kapcsolatos változásnak tudható be, aminek hatására 10 ezerrel kevesebb, összesen 27 400 darab luxusautót helyeztek forgalomba.
Kifejezetten az a lime-zöld rendszámtáblák célja, hogy megkülönböztessék a vállalati tulajdonban lévő luxusautókat a magántulajdonban lévőktől - azok esetében továbbra is fehér az azonosító alapszíne.
Erre a lépésre azért volt szükség, mert egy kiskapu lehetőséget biztosított a vállalatoknak, hogy a járművásárláshoz igénybe vehető évente legfeljebb 8 millió dél-koreai won (körülbelül 2,2 millió forint) állami támogatással manipuláljanak. A különlegessége ennek a helyzetnek az volt, hogy a teljes önrész teljesítésére nem volt megkötve határidő, így a cégek kihasználhatták ezt a körülményt. Ennek eredményeként képesek voltak arra, hogy az autók teljes vételárát üzleti költségként elszámolják, ami jelentősen felfokozta a keresletet a prémium kategóriás és importált járművek iránt.
Az új rendszer egyik nagy vesztese a Mercedes-Benz S-osztály lett: a dél-koreai elit körében igencsak népszerű modell eladásai 63,9 százalékkal, 1843 darabra csökkentek. A kifejezetten drágának számító, 100 millió won - azaz 27,1 millió forint - feletti értékű - típusok is megsínylették: a Maserati 42,2, a Rolls-Royce 44,4, a Porsche 47, a Bentley 65, míg a McLaren 85 százalékos visszaesést könyvelhetett el.
A tavalyi év első hét hónapjában az Aston Martin mindössze egyetlen autót értékesített, míg az előző évben 26 eladást könyvelhetett el. Ezzel szemben a Lamborghini csupán 1, a Ferrari pedig 5,7 százalékos visszaeséssel zárta ezt az időszakot, és így viszonylag könnyen megúszta a lime-zöld rendszámok bevezetésének következményeit.