Jelentős fejlesztéseken esik át a legújabb orosz lopakodó, az Ohotnyik, amely mostantól a Szu-57-es harci gép korszerű technológiáival is gazdagodik. Ez a lépés nemcsak a jármű képességeit fokozza, hanem a modern hadviselés terén is új dimenziókat nyithat

Az orosz hadiipar jelentős előrelépéseket könyvelhet el a katonai repülőgépek és a pilóta nélküli légijárművek terén. Az új AL-51F1 hajtómű integrálásával az Sz-70 "Ohotnyik" (melynek jelentése "Vadász") nehéz csapásmérő drón, valamint a Szu-57 vadászgép műveleti képességei lényegesen megerősödhetnek. Ez a fejlesztés komoly versenyt jelenthet a nyugati légierők számára - adta hírül az Army Recognition.

Az AL-51F1 egy innovatív turbóventilátoros hajtómű, amely a legújabb technológiai vívmányokat képviseli. Kéttengelyes felépítése és utóégető funkciója révén kiemelkedő teljesítményt nyújt. A gyártói specifikációk szerint a hajtómű száraz üzemmódban 11 000 kgf tolóerőt képes generálni, míg az utánégető aktiválása esetén ez a szám 18 000 kgf-ra emelkedik. Fajsúlya mindössze 0,078, ami páratlan teljesítmény-tömeg arányt biztosít. A 1400 kg-os száraz tömegű erőforrás tervezése a hatékonyság maximalizálása mellett a teljesítmény optimalizálására is fókuszál, így ideális választás a modern repülési igényekhez.

Az AL-51F1 hajtómű "Ohotnyik" drónba történő integrálása kulcsfontosságú előrelépés lehet a pilóta nélküli repülőgép-technológiában.

Az új hajtómű nem csupán az Sz-70-est fogja mozgásba lendíteni, hanem szinergikus együttműködésben fog működni a Szu-57-essel is.

- jelentette ki egy orosz katonai szakértő, aki kiemelte, hogy a két fegyver együtt "félelmetes duót képez majd a harctéren". Az új hajtómű a jövőben az Szu-75 könnyű vadászgépbe is integrálható, ami a technológia sokoldalúságát tükrözi. Az orosz haditerv párhuzamba állítható az amerikai stratégiákkal, ahol szintén hangsúlyt fektetnek a pilóta nélküli és pilótás rendszerek közötti szinergiák maximális kihasználására a modern konfliktusok során.

Az Sz-70 "Ohotnyik" és az AL-51F1 hajtómű párosítása fontos mérföldkőnek számít az orosz katonai repülési programban.

Ahogy ezek a rendszerek egyre közelebb kerülnek a hadrendbe állításhoz, várható, hogy komoly előnyöket biztosítanak Oroszország számára a légtérben. A pilóta nélküli lopakodó járművek nem újdonságok az ukrajnai konfliktusban; idén ősszel Moszkva már biztosan elveszített egyet a fronton. Az eset különösen kínos volt az orosz hadvezetés számára, hiszen a saját erőik lőtték le a gépet, és nem véletlenül. A háttérben az a feltételezés húzódott, hogy az irányítás kicsúszott a kezükből, és attól tartottak, hogy az ukránok megszerezhetik a csúcsmodern technológiával felszerelt "Vadászt".

Related posts