Amikor a 160 lóerő jelentette a teljesítmény csúcsát: egy különleges Peugeot 405 Mi16 keresi új gazdáját! Ez az autó nem csupán egy jármű, hanem egy igazi legenda, amely a motorsport iránti szenvedélyt és a francia mérnöki precizitást ötvözi. Merülj el a

Ez a stílusos bőrbelsős francia sportautó egy igazi időutazó, amely a 80-as évek varázsát idézi fel, miközben a modern kor kényelmét is magában foglalja.

A Peugeot 1987-ben mutatta be középkategóriás szedánját, az 1988-ban az Év Autójának megválasztott 405-ös modellt, melyből 10 éves európai életciklusa során több mint 2,5 millió példány készült.

Ma már egyre nehezebb megkímélt állapotú, relatíve keveset futott Peugeot 405-öst találni, pláne az izgalmasabb verziókból, most azonban feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró ilyen példány.

A képeken bemutatott Peugeot 405 Mi16 1988 októberében lépett a világ színpadára, és azóta csupán 73,500 kilométert tett meg, amely egy igazán figyelemre méltó teljesítmény.

A bőrbelsős, klímás és nyitható tetőablakos példány gépházteteje alatt egy 1,9 literes 16 szelepes 4 hengeres szívó benzinmotor található, melynek 160 lóereje egy kézi kapcsolású váltón keresztül érkezik meg az első kerekekre.

A 0-ról 100-ra kevesebb, mint 8 másodperc alatt felgyorsuló Mi16 végsebessége 220 km/h.

A metálszürke fényezéssel rendelkező autó jelenleg Németországban található, és az árcéduláján 17,900 euró (körülbelül 7,3 millió forint) összeg látható.

Viszonyítási alapként érdemes megemlíteni, hogy a Peugeot legfrissebb ajánlatában a legkedvezőbb árú jármű a 100 lóerős benzines 208-as, amely Magyarországon jelenleg 8 millió forintos áron érhető el.

Az Mi16 1989-től kezdődően összkerék-hajtású kivitelben, Mi16x4 néven vált elérhetővé. 1993-ra pedig debütált a 220 lóerős turbóval felszerelt csúcsmodell, a valódi különlegességnek számító T16.

Az Mi16-ból körülbelül 25 ezer példány készült, míg a T16-ból csupán egy kicsivel több mint ezer darab került ki a gyártósorból.

Related posts