Az Amazon vámfeltüntetési javaslata komoly felháborodást váltott ki a Fehér Házban.

Az Amazon a Washington Post megkeresésére elmondta, hogy valóban vizsgálták annak lehetőségét, hogy tételesen feltüntessék a költségeket az Amazon Haul felületén, amelyet tavaly indítottak az Egyesült Államokban a Shein és a Temu versenytársaként. A vállalat ugyanakkor tagadta, hogy ilyen lépést fontolgatnának elsődleges e-kereskedelmi platformjukon.

A BBC jelentése szerint a Fehér Ház határozott válasza arra utal, hogy az adminisztráció nyomás alatt áll az új importadókkal kapcsolatban. Elemzők véleménye szerint ezek az intézkedések nemcsak a fogyasztói árak emelkedéséhez vezethetnek, hanem a recesszió kockázatát is fokozhatják.

Az elnök hivatalba lépésének 100. napját ünneplő sajtótájékoztatón Karoline Leavitt, a Fehér Ház szóvivője felfedte, hogy tárgyalt az Amazon állítólagos terveiről az elnökkel. Hangsúlyozta, hogy ez "még egy megerősítése annak, miért fontos, hogy az amerikaiak hazai termékeket válasszanak vásárlásaik során".

Ez a lépés az Amazon részéről egyértelműen politikai motivációkkal bír, és ellenséges szándékokat sugall. Felmerül a kérdés: miért nem reagált a cég hasonlóképpen, amikor a Biden-adminisztráció alatt az infláció 40 éve nem tapasztalt szintre emelkedett?

- tette fel a kérdést a szóvivő.

Trump januári hivatalba lépése óta jelentős mértékben megemelte a vámokat, és olyan intézkedéseket hozott, amelyek célja a gyártás fellendítése és az Egyesült Államok adóbevételeinek növelése. Bár az elnök az év folyamán visszakozott néhány kezdeti elképzelésétől, bejelentései következtében sok külföldi importtermékre legalább 10 százalékos, míg a kínai árukra legalább 145 százalékos vámot vezetett be.

A vámpolitikai feszültségek következtében drámaian visszaesett a kínai-amerikai kereskedelmi forgalom, ami miatt szakértők aggodalmukat fejezik ki, hogy az amerikai piacon hiánycikkek, mint például babakocsik és esernyők, tűnhetnek fel.

Kedden Scott Bessent pénzügyminiszter védte a kormány gazdasági eredményeit, és kijelentette, hogy kereskedelmi tárgyalások zajlanak Amerika legnagyobb partnereinek többségével. Ugyanakkor kitért a kérdések elől, hogy az Egyesült Államok tárgyal-e Kínával, amely tavaly az Európai Unió és Mexikó után a harmadik legnagyobb importforrás volt az Egyesült Államok számára.

Néhány vállalkozás már most is aktívan reagál a piaci helyzetre: a Shein és a Temu online platformok nemrégiben közzétették áremelési terveiket. Elemzők véleménye szerint az Amazon amerikai eladóinak körülbelül fele kínai hátterű kereskedő.

Jeff Bezos, az Amazon megálmodója és a Washington Post tulajdonosa, a választások lezárulta után találkozott Donald Trumppal, ahol elismerően nyilatkozott a politikai intézkedéseiről. Az Amazon, számos más céggel karöltve, jelentős összegeket ajánlott fel az elnöki beiktatás ünnepségére, és Bezos különleges szerepet kapott az eseményen.

A két fél kapcsolata azonban a múltban feszült volt. Trump első ciklusa alatt többször is kritizálta az Amazont és a Washington Postot, miközben Bezos 2016-ban nyilvánosan bírálta Trumpot, azt állítva, hogy az elnök beszédmódja "fokozatosan aláássa demokratikus értékeinket", és egyszer viccesen azt mondta, hogy űrrakétával lőné ki az űrbe.

2019-ben az Amazon jogi lépéseket tett a Pentagon ellen, arra hivatkozva, hogy a vállalatot egy 10 milliárd dolláros megbízásból kizárták, amiért Trump döntései álltak a háttérben. Az Amazon állítása szerint a volt elnök "saját politikai ambícióit" szolgálta, amikor káros hatást gyakorolt Jeff Bezosra, akit a politikai riválisának tartott.

Related posts