Bezár a Keleti Pályaudvar: Amit feltétlenül tudni érdemes az elkövetkező egy hónapos zárás kapcsán A Keleti Pályaudvar ideiglenes bezárása sok utast érint, ezért fontos, hogy tisztában legyünk a leglényegesebb információkkal. Az alábbiakban összegyűjtött

A MÁV-csoport bejelentette, hogy a Keleti pályaudvar felújítása miatt augusztus 25-től négy hétre bezár. Az intézkedés hátterében tavaly nyáron és ősszel történt két mozdony kisiklás áll, amely rávilágított arra, hogy elengedhetetlen a legnagyobb forgalmú vasútállomás korszerűsítése. A vasúttársaság hangsúlyozta, hogy a szeptember elejétől várható megnövekedett munkahelyi és iskolai ingázás ideiglenes forgalmi rendjének megtervezésére több alternatíva áll rendelkezésre. A nyári időszakban megszokott, felfokozott távolsági forgalom átirányítására is készülnek, ezért a felújítási munkálatokat tudatosan a tanévkezdés előtti időszakra időzítették.
A MÁV bejelentette, hogy jelentős felújítások kezdődnek a Keleti pályaudvaron, amelyek során új váltókat, vágányokat és felsővezetéket fognak telepíteni. Ezek a munkálatok nem csupán átmeneti megoldásokat nyújtanak, hanem hosszú távon biztosítják a pályaudvar zökkenőmentes működését. Az utazók kényelme érdekében, hasonlóan a rákosrendezői vágányzár idején bevezetett intézkedésekhez, most is alternatív Volánbusz-járatok állnak rendelkezésre, amelyeket a BKK-val szoros együttműködésben szerveznek meg.
A MÁV-csoport legfrissebb tájékoztatása alapján átmenetileg módosulnak a megszokott járatok útvonalai, így azok nem a Keleti pályaudvarra fognak érkezni, illetve nem ott fognak indulni. Ez a forgalmi átalakulás jelentős hatással lesz a győri, pécsi, hatvani-miskolci, valamint az újszászi-békéscsabai vasútvonalakon ingázókra.
A MÁV-csoport Budapesten több új átadópontot hoz létre az érintett vonalak mentén. Ezek az átadópontok kiváló kapcsolatot biztosítanak a HÉV, a VOLÁN és a BKK járataihoz, így a főváros bármelyik részéről könnyedén megközelíthetők.
A MÁV legfrissebb tájékoztatása alapján a Keleti pályaudvaron megkezdődött a legnagyobb fejlesztés, amely a 2019-es felújítás óta zajlik. A munkálatok többsége a műszaki területeket érinti, míg kisebb részben az utasforgalomra is kiterjed. A szeptember 20-ig tartó teljes forgalomszünet alatt szakemberek és munkagépek éjjel-nappal fognak dolgozni. A tervek szerint új síneket, váltókat és több mint 2000 talpfát cserélnek ki, emellett ágyazatot pótolnak, valamint 3 kilométernyi szakaszon ágyazatrostálást végeznek. 14 kilométeren szabályozzák a vágányokat, és körülbelül 16 kilométernyi felsővezetéki hálózatot is felújítanak. Továbbá a pályaudvar üzemeltetéséhez és utasforgalmi területeihez tartozó elektromos elosztóberendezések karbantartását és cseréjét is elvégzik, valamint ezek távfelügyeleti rendszerbe való integrálása is szerepel a terveik között. A 1. és 2. vágányok közötti peron átépítése is folyamatban van, emellett az összes perontető karbantartására és a peronok járdáinak javítására is sor kerül.