A Bentley értékesítési számai drámai módon csökkentek.
A brit luxusmárka, amely a kékvérűség szimbólumává vált, tavaly jelentős visszaesést könyvelhetett el az autóeladások terén, mivel a forgalma markánsan alulmúlta az előző évi számokat.
A legfrissebb adatok szerint tavaly mindössze 10600 új Bentley talált gazdára világszerte. Viszonyításképp, 2023-ban még 13600 ilyen luxusautót adtak el globálisan, vagyis éves szinten mintegy 21,5 százalékkal csökkentek a VW csoport brit márkájának eladásai.
Érdekesség, hogy 2024-ben még a szintén a VW-hez tartozó Lamborghini is több kocsit adott el, mint a Bentley: tavaly 10700 új Lambo került forgalomba, ami 5,7 százalékos növekedést jelent.
Ez a helyzet korántsem volt mindig ilyen, hiszen az Urus divatterepjáró debütálása előtt évente körülbelül háromszor annyi Bentleyt értékesítettek, mint Lamborghinit.
A Bentley 2020 elején bejelentette, hogy 2026-tól kezdődően kizárólag plug-in hibrid és elektromos autókat fog kínálni, míg 2030-ra már teljes mértékben átáll a villanyautókra. Ezzel a lépéssel a luxusautógyártó a fenntartható mobilitás irányába teszi meg elsődleges lépéseit.
Frank-Steffen Walliser, a vállalat legújabb vezetője úgy véli, hogy ha a jelenlegi ütem megmarad, akkor kénytelenek lesznek lassítani a fejlődést. Az elektromos átállás a piacon a várakozásokkal ellentétben csak lassan halad előre, és a luxusautók vásárlói számára egyelőre nem vonzóak a villanyautók.
A Bentley a jövőjét a plug-in hibridek világában képzeli el, különösen a rövid és közép távú megoldások terén. A vállalat nemrégiben bejelentette, hogy megszünteti a híres 6 literes W12-es motor gyártását, és az új modellekben már egy elektrifikált 4 literes biturbó V8-as motor található. Ez a lépés jól mutatja, hogy a Bentley a modern technológiák felé fordul, miközben megőrzi a márka hagyományos eleganciáját és teljesítményét.
A külsőleg tölthető új hibrid Bentleyk elsősorban 782 lóerős teljesítményükről, 1000 Nm-es nyomatékukról, illetve 80 kilométeres elektromos hatótávjukról ismerszenek meg.
A vállalat 2026 környékén kívánja bemutatni első tisztán elektromos modelljét, amelyet 2027-ben tervez piacra vinni. Az elektromos átállásra pedig várhatóan a következő évtized közepére készülhet fel a cég.