Európa egykor a kínai akkumulátorgyártásra adott válaszként lépett színre, azonban most úgy tűnik, hogy ezek a lehetőségek amerikai irányítás alá kerülhetnek.

Az amerikai Lyten mentőövet dobott az európai akkumulátoripar egyik legnagyobb bukásának: a csődbe ment svéd Northvolt többségi tulajdonát vásárolja meg a kaliforniai startup, írja a Reutrs.

Az amerikai Lyten bejelentette, hogy megállapodást kötött a csődbe ment svéd Northvolt akkumulátorgyártó többségi tulajdonának felvásárlásáról.

Egy kaliforniai alapítású startup innovatív lítium-kén akkumulátorokat tervez, melyek fenntarthatóbb alternatívát nyújtanak a klasszikus lítium-ion technológiával szemben.

A Lyten mögött olyan nagyvállalatok állnak, mint a Stellantis (a Jeep tulajdonosa) és a FedEx.

A megállapodás lehetőséget biztosít arra, hogy a korábban az európai akkumulátorgyártás jövőbeli ígéretének tekintett Northvolt öröksége ne tűnjön el nyomtalanul, miután a vállalat idén márciusban csődöt jelentett, ezzel Svédország egyik legnagyobb vállalati összeomlását okozva. Dan Cook, a Lyten vezérigazgatója elmondta, hogy céljuk az, hogy "ott folytassák, ahol a Northvolt abbahagyta", azonban az üzlet pénzügyi részleteit nem tette közzé, csupán annyit árult el, hogy az eszközöket "jelentős kedvezménnyel" szerezték meg.

A Northvoltot korábban azzal vádolták, hogy túlzottan optimista előrejelzéseket tett képességeivel kapcsolatban, miközben nem volt képes megfelelő minőségű akkumulátorcellák előállítására, még a Scania támogatásával sem. A Lyten célja, hogy újjáéleszti a Northvolt zászlóshajó üzemét a svéd Skellefteában, és 2026-tól újra megkezdje a lítium-ion cellák szállítását. Ezenkívül a startup már júliusban megszerezte a Northvolt lengyelországi energiatároló részlegét, amely Európa legnagyobb ilyen üzeme a piacon.

A Lyten ambiciózus terveket sző a jövő autóipara, a védelmi ipar és az energiatárolás területén, célul tűzve ki, hogy Észak-Amerikában és Európában is a helyben gyártott, helyi forrásból származó akkumulátorok vezető szállítójává váljon. Peter Carlsson, a Northvolt korábbi vezérigazgatója, ugyanakkor nem csatlakozik a csapathoz, de a céghez számos más, a Northvoltból érkező vezető is csatlakozik, ami új lehetőségeket és tapasztalatokat hozhat a Lyten számára.

A vállalat nemrégiben több mint 200 millió dolláros tőkebevonást hajtott végre, hogy elősegítse növekedési terveit. A Lyten stratégiájának középpontjában az áll, hogy kezdetben egyetlen ügyfélre összpontosítva bizonyítsa megbízhatóságát és a hozamokat, majd fokozatosan próbálja visszaszerezni a Northvolt korábbi ügyfélkörét, amely egykor több mint 50 milliárd dollár értékű megrendeléssel rendelkezett, olyan neves autógyártók, mint a BMW, a Volkswagen és az Audi részéről.

A legújabb tranzakció a Northvolt svéd és német projektjeire, továbbá szellemi tulajdonára is kiterjed, miközben a kanadai leányvállalat felvásárlása is folyamatban van. A Northvolt korábban az Egyesült Államokban próbálta megvetni a lábát, de pénzügyi nehézségek miatt újra Svédországra összpontosította erőforrásait, és eszközeit jelképes áron igyekszik értékesíteni.

Címlapkép forrása: Damian Lemanski/Bloomberg via Getty Images

Related posts