Megjelent az elsődleges jelentés a dél-koreai repülőgép-balesetről.

A vizsgálatok szerint valóban madárrajjal ütközött a gép, de még tart a nyomozás.

A Jeju Air múlt hónapban lezuhant repülőgép balesetét vizsgáló dél-koreai hatóságok eljuttatták az előzetes jelentést az ENSZ légügyi ügynökségének, valamint az Egyesült Államok, Franciaország és Thaiföld hatóságainak. Dél-Korea legsúlyosabb légikatasztrófájának kivizsgálása továbbra is folyamatban van - áll a hétfőn hozzáférhetővé tett jelentésben.

A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO), amely az Egyesült Nemzetek egyik ügynöksége, előírja, hogy a balesetek kivizsgálásáért felelős szerveknek és hatóságoknak a történtek után 30 napon belül egy előzetes jelentést kell készíteniük. Ezen kívül a végleges jelentést legkésőbb 12 hónapon belül kell nyilvánosságra hozniuk.

A Bangkokból induló, a Muan nemzetközi repülőtérre tartó Boeing 737-800-as december 29-én túlfutott a kifutópályán, amikor kényszerleszállást hajtott végre, és nekicsapódott egy olyan, részben betonból készült szerkezetnek, amely egy helymeghatározáshoz szükséges rendszer része volt. A fedélzeten tartózkodó 181 ember és a személyzet tagjai közül kettő kivételével mindannyian meghaltak.

A vizsgálatot végző szakemberek az előzetes eredményeket szombaton osztották meg az áldozatok családtagjaival, megemlítették például azt, hogy a pilóták egy madárrajt észleltek a szerencsétlenség bekövetkezte előtt. Hogy pontosan ez mikor történt, azt egyelőre nem tudni, de a jelentés szerint mindkét hajtóművön tollakat és vérfoltokat találtak. A tragédiát közvetlenül azonban nem ez okozhatta, hanem a becsapódás.

A jelentés nem tér ki arra, hogy mi vezethetett ahhoz, hogy a két adatrögzítő közvetlenül azelőtt álltak le, hogy a pilóták vészjelzést adtak le. A repülőgép ekkor 152 méter magasságban volt és 298 km/h sebességgel repült abban a pillanatban, amikor a fekete dobozok leállították a rögzítést - áll a jelentésben.

Related posts