Elsőként az Egyesült Államokban, New York városában vezették be a forgalmi díjat, amely célja a városi közlekedés optimalizálása és a dugók csökkentése volt.

A behajtási díj napi költsége körülbelül négyezer forintot tesz ki.

New York City vasárnap elindította az Egyesült Államok történetének első dugódíj-programját. A manhattani 60. utcától délre eső területre a csúcsidőszakokban behajtó autósoknak 9 dolláros díjat kell fizetniük, ami évente akár 15 milliárd dolláros bevételt generálhat a város számára – számol be erről a Bloomberg. Az ilyen jellegű intézkedések, amelyeket például Londonban és Stockholmban is bevezettek, a közlekedési dugók és a légszennyezés csökkentésére irányulnak, miközben a tömegközlekedés használatát is népszerűsítik.

A Metropolitan Transportation Authority (MTA) által bevezetett innovatív rendszer egy korszerű kamerákból és érzékelőkből álló hálózat révén figyeli a forgalmat, és a tervek szerint naponta 80 ezerrel fogja csökkenteni a zónában közlekedő járművek számát.

A program bevezetése mögött hosszú évek politikai vitái és jogi akadályai állnak, köztük New Jersey állam kísérlete a végrehajtás megakadályozására. A kezdeményezés hívei úgy vélik, hogy elengedhetetlen a város jövője szempontjából, míg az ellenzők aggódnak amiatt, hogy az új díj aránytalanul megterheli a kisvállalkozásokat és a lakosságot, különösen az ingázókat.

Az MTA ugyanakkor kedvezményeket kínál az alacsony jövedelmű sofőröknek és a fogyatékkal élőknek, és a befolyó összegeket a város tömegközlekedésének korszerűsítésére kívánja fordítani.

Related posts