A Magyar Nemzeti Bank bejelentette, hogy feljelentést tett egy telefonáló csaló ellen, aki az intézmény nevében próbált meg átverni embereket.

A Magyar Nemzeti Bank feljelentést tett a nyomozó hatóságnál egy, a nevével visszaélő telefonos csaló ellen. A bűnöző a jegybank nevében, annak ügyfélszolgálati telefonszámát ideiglenesen lemásolva telefonált egy banki ügyfélnek, azt jelezve, hogy kibertámadás miatt haladéktalanul egy "biztonsági számlára" kell átutalnia a bankszámláján lévő megtakarításokat. Egy számítógépes kémprogramot is letöltethetett az áldozattal, amivel át tudta venni az irányítást a számítógépe felett. Ezután a csaló a saját számlájára utalta az ügyfél pénzét.

Az MNB közleménye világosan hangsúlyozza, hogy soha nem kérik ügyfeleiktől telefonon vagy elektronikus úton a bankszámla- vagy kártyaadatok megadását. Emellett nem kérnek pénzátutalást sem, és semmilyen körülmények között nem javasolják, hogy ügyfeleik "vírusvédő" programokat töltsenek le, amelyek valójában kémprogramok lehetnek. Az ilyen típusú megkeresések gyanúsak, és fontos, hogy mindenki óvatosan kezelje az ilyen kéréseket.

Azt írják, hogy ilyen telefonhívásnál érdemes pontosító kérdéseket feltenni, gyanú esetén megszakítani a kapcsolatot és az ügyfél saját bankja, illetve az MNB ügyfélszolgálatán érdeklődni.

A véleményük szerint az is figyelmeztető jel lehet, ha a telefonáló sürgető vagy fenyegető tónust üt meg. Emellett hangsúlyozzák, hogy amennyiben valaki mégis megosztotta bizalmas azonosítóit, azonnal értesítse a bankját és a rendőrséget is.

Related posts