FEOL - MÁV: Az önkormányzatokat nem tekinti partnereinek a vasúttársaság

Jelenleg aláírásgyűjtés zajlik, amelynek célja, hogy a nemrégiben módosított menetrendet visszaállítsák a 2024. december 15. előtti állapotára. A petíció címzettje a MÁV Személyszállítási Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese. A kérdéskörrel kapcsolatban Mór város polgármesterét, Fenyves Pétert kerestük meg, hogy megossza véleményét és álláspontját az ügyről.
Nagyon figyelemre méltó az a közösségi kezdeményezés, amely aláírásokat gyűjt egy petícióhoz, amelyet a MÁV vezérigazgató-helyettesének szánnak. A városunk, Mór önkormányzata milyen álláspontot képvisel a tömegközlekedés kérdésében?
MÁV az önkormányzatokat nem kezeli partnerként
A helyközi közlekedés rendkívül érzékenyen érinti Mór város közösségét, és minden olyan ismérv és ellentmondás, ami a rendszerben van, azt mi továbbítjuk a megfelelő helyre és várjuk ezek korrigálását. Ami sokkal nagyobb problémát okoz, hogy a helyi közlekedésünket ebben a rángatott időszakban, mikor módosítsuk és hogyan? A problémákat továbbítjuk az illetékeseknek, és kapunk is választ, de ez nem elégít ki minket. A probléma ott van, hogy a Volánbusz erről meg nem kérdez bennünket, magyarul azt akarják, hogy mi igazodjunk mindig ahhoz, ahogy ők gondolják, akarják. A Volánbusz, vagy most már a MÁV az önkormányzatokat nem kezeli partnerként. Úgy döntöttünk, hogy megvárjuk a hamarosan életbelépő márciusi módosítást, vagyis addig nem nyúlunk hozzá a mi helyi közlekedésünkhöz, mert akkor őskáosz lesz, de a városrészi csatlakozással gondjaink vannak.
Mik a legfőbb kihívások az újonnan bevezetett menetrend kapcsán?
Megszűnt több emblematikus járat, és nem csak a munkába járást akadályozzák, hanem a tanulók iskolába jutását is, és ami még fontosabb, hogy szinte állandó a zsúfoltság, amit talán éppen a kivett járatok okoznak. Gondolom a kevésbé kihasznált járatokat kivették, így annak korábbi utazóközönsége rázúdult a többire. Ez nem körültekintő, nem utasbarát. A közlekedési vállalat közleményében az áll, hogy versenyképes közlekedést szeretnének, a költségek optimalizálásával. Mi nemrégiben duplájára növeltük a helyijáratunkat, így az eddigi 30 millió forint helyett 57 milliót költünk, és mégis elégedetlenek az emberek, mert az a szolgáltatás, amit a város nyújt, az nem ül át a helyközibe.