Gloster-vezér: A befektetők a globális történetünket választották!

A Gloster vállalat bejelentette, hogy átalakítja stratégiáját: eladja rendszerintegrációs üzletágát, és a jövőben a nemzetközi piacokra helyezi a hangsúlyt. Fontos megjegyezni, hogy a cég nem tervezi a magyarországi kivonulást; felhőszolgáltatásaikkal továbbra is jelen lesznek a hazai piacon. Szekeres Viktor, a Gloster alapítója és az igazgatóság elnöke a Portfolio Checklist podcast legutóbbi adásában osztotta meg a vállalat jövőbeli elképzeléseit és céljait.

A cég vezetője büszkén számolt be arról, hogy a Gloster elképesztő fejlődésen ment keresztül az utóbbi évek során. 2019-ben még csupán 30 fős kis- és középvállalkozásként működött, mára viszont egy lenyűgöző, 350 fős csapattá nőtte ki magát, amely évente több mint 10 milliárd forintos árbevételt generál. Ma már a legnagyobb magyar tulajdonú Microsoft felhőpartnerré vált, és jelentős szereplővé emelkedett a szoftverfejlesztés exportjában is hazai szinten.

A magyar piacon a cég továbbra is aktívan részt vesz a felhőszolgáltatások terén. Szekeres Viktor hangsúlyozta, hogy a hazai vállalatok költési szokásai jelentős átalakuláson mentek keresztül, elsősorban az EU-s támogatások hiányának következtében. A vállalkozások egyre inkább az előfizetéses informatikai megoldásokat részesítik előnyben. Éppen ezért, egy olyan dinamikusan növekvő piac esetében, amely évente 30 százalékkal bővül, nem tűnik célszerűnek a visszavonulás.

A rendszerintegrációs üzletág eladásával kapcsolatban Szekeres Viktor arról beszélt, hogy elérték az üvegplafont, ez sok informatikai céget jellemez egy bizonyos méret felett. Nagyon nagy üzletek előbb-utóbb csak a kormányzati szektorban találhatóak.

Úgy tapasztaltuk, hogy a tőzsdei történetünk eddig nem a kormányzati szektorban végrehajtott grandiózus projektek körül forgott, hanem sokkal inkább a nemzetközi jelenlétünkre és lehetőségeinkre összpontosítottunk. Befektetőink érdeklődése is inkább a globális szintű elképzeléseink iránt mutatkozott meg, így úgy éreztük, hogy ezt az irányt érdemes tovább mélyítenünk és fejlesztenünk.

- fűzte hozzá.

A Gloster export árbevétele várhatóan jelentős növekedést mutat, hiszen a jelenlegi 38%-ról 65%-ra emelkedik. A középtávú célkitűzésük pedig az ambiciózus 75%-os arány elérése. Ezzel a magasabb devizabevétellel képesek lesznek függetleníteni magukat a forint gyengülésének hatásaitól.

A nemzetközi bővülés középpontjában Németország és az Egyesült Királyság áll majd.

A vállalat a saját munkatársaival, B2B megközelítést alkalmazva kívánja megvalósítani a piacra lépést a megcélzott országokban.

A Gloster várhatóan 2025 február végéig bemutatja új, négyéves tervét. Az elnök nyilatkozata szerint a mesterséges intelligencia fejlődése és a munkaerőhiány komoly hatással van az informatikai szektorra, ami azt jelenti, hogy...

Azok a cégek, amelyek rendelkeznek mesterséges intelligenciával kapcsolatos szakértelemmel és képzett munkatársakkal, a következő években valószínűleg kiemelkedő üzleti eredményekre tehetnek szert.

A cikk és a podcast megjelenését a Gloster Infokommunikációs Nyrt. támogatása tette lehetővé.

Related posts