Úgy elintézték ezt a 120 ezres Focust murván, mintha csak egy WRC versenyautó lenne!
A lóerők hiányát bátorsággal pótolta a pilóta: földúton és aszfalton is úgy tolta a Fordnak, mintha nem lenne holnap.
Filléres, gyenge autókkal való stiften járkálás az egyik legnagyobb szórakozás, amit valaha is elkövethet az ember, aki merészen ül egy kerekeken guruló járműbe. Van valami különleges bája annak, hogy a gépet egy cseppet sem kell félteni: anyagi kockázat gyakorlatilag a nullával egyenlő, az autó bírja, ameddig csak bírja, a mosoly pedig garantáltan a legszélesebb. Ilyenkor az igazi szabadság érzése tölti el az embert, hiszen a mulatság és a kaland minden pillanatban ott leselkedik ránk!
Gondolhatnánk, hogy szegény autó nem azt érdemli, hogy szétcsessze egy félőrült, de ezt érdemes más szögből nézni. Ha egy autó eljut arra szomorú állapotra, hogy már szinte semmi pénzt nem ér, annak oka van, és kicsi rá az esély, ha valaha is visszatérjen a forgalomba.
Ahelyett, hogy egy elhagyatott roncstelepen végeznék, sokkal szebb búcsú, ha valaki még utoljára együtt élvezheti a sebességet. A Rust Bucket Motorsport Youtube-csatorna éppen ezt a célt tűzte ki: olcsó, az életük végső szakaszába lépett, lassú járművekkel száguldanak, hogy megmutassák, milyen izgalmas lehet még egy utolsó kaland.
Jelenleg egy 1,6 literes, 100 lóerős, második generációs Ford Focus került a murvára, ahol olyan teljesítményt hoznak ki belőle, hogy még egy valódi WRC is tiszteletteljesen bólintana. A pilóta a földutakon és a betonfelületeken is maximális erővel nekivág, mintha nem lenne holnap.
Nyilvánvaló volt, hogy a fiatalember nem először vágott bele ebbe a kalandba, és nem is az a tipikus kezdő típus, hiszen akadtak olyan pillanatok, amikor éppen csak eltalálta a dolgokat. A 300 eurós, vagyis körülbelül 125 ezer forintos, rozsdás 2006-os Focus hihetetlenül jól bírta a megpróbáltatásokat, sőt, úgy tűnt, hogy élvezi is a kemény igénybevételt. A végén még egy szép ugratás is belefért, amelynek láttán Hirvonen és Grönholm is büszkén csettintett volna.