Ha startupot irányítasz, fontos, hogy elsajátítsd a sértődésmentes kommunikáció művészetét - Figyelő

A magyar startupok számára elengedhetetlen, hogy bízzanak a siker lehetőségében, még akkor is, ha néha félkész termékeket kell bemutatniuk a potenciális vásárlóknak. Az ilyen bemutatók során érkező kritikák és „pofonok” elviselése is része a fejlődésnek – hangzott el a Figyelő és a Világgazdaság által szervezett Tőke. Versenyképesség. Egyensúly című konferencia Innovatív startupok nemzetközi piacra lépése című kerekasztal-beszélgetésén.

Egy startupon nagyobb a nyomás, mint egy már bejáratott cégen, mert csak akkor él tovább, ha a termékével vagy a szolgáltatásával megtalálja a piacát - mondta el az alapvető különbséget a Figyelő powered by Világgazdaság Tőke. Versenyképesség. Egyensúly című konferencia Innovatív startupok nemzetközi piacra lépése című kerekasztal-beszélgetésén Balogh Petya, a STRT alapító tulajdonosa. A vesztenivalójuk viszont kevesebb - tette hozzá.

Egy startup korai szakaszában még nem rendelkezik jól körvonalazott márkával, és az erőforrásai is korlátozottak. Ugyanakkor ennek van egy jelentős előnye: a vállalkozás "kommandós" módszerekkel tud a piacra lépni. Elég csupán néhány potenciális vevőt megszólítani, akik visszajelzéseikkel megerősítik a kínált termék vagy szolgáltatás értékét. Ezt követően már világossá válik mindenki számára, hogy mi az, ami valóban értékes a piacon – emelte ki Szántó Károly, az Óbudai Egyetem Venture Stúdió igazgatója.

Oláh István, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vállalati szolgáltatásokért felelős igazgatója rávilágított arra, hogy a hazai környezetben magabiztosnak mutatkozó startupalapítók önbizalma gyakran megrendül, amikor külföldi befektetőkkel tárgyalnak. Ezért kiemelten fontos, hogy minden innovatív startup alaposan felkészüljön a nemzetközi piacra lépésre, és tisztában legyen azzal, hogy bár a környezet eltérhet, a szabályok általában egyformák maradnak. A beszélgetés során kiderült, hogy sok esetben nem is a finanszírozás hiánya vagy a vállalat mérete jelenti a legnagyobb akadályt, hanem egyéb, mélyebb okok húzódhatnak meg a háttérben.

Szántó Károly rámutatott arra, hogy a korai fejlesztési szakaszban egy hagyományos vállalat gyakran nem lép ki a piacra egy még kidolgozás alatt álló termékkel. Ezzel szemben egy startup számára kifejezetten hasznos lehet, ha a fejlesztést ideiglenesen leállítják, például két hónapra. Ez idő alatt a termékötlet vizuális koncepcióját bemutatva felmérhetik a potenciális vásárlók érdeklődését és visszajelzéseit.

E közben körülbelül százötven kritikát kapunk, ami valóban megterhelő, de a végén felszabadító érzés, amikor a potenciális vásárlók megerősítik, hogy mit érdemes változtatni. Sok startup-vezető tart attól, hogy ezt a lépést megtegye, mert úgy érzi, hogy átveri a közönséget, hiszen még nem rendelkezik kész termékkel. Viszont ennek a megközelítésnek óriási előnye, hogy a termékfejlesztés nem véletlenszerűen zajlik, hanem világos elképzelések és irányvonalak mentén halad előre.

Related posts