Lógva, mint a denevérek az éjszakai égen: utasok megdöbbentő élménye a szokatlan torontói légi incidenstől.

Tegnap különös incidens történt a torontói repülőtéren, ahol a Delta Air Lines egyik gépe leszállás közben felborult. A baleset következtében 18 személy sérült meg, azonban eddig nem érkezett hír halálos áldozatról. A történtek okait még nyomozzák, de szakértők véleménye szerint a szél jelentős hatással lehetett a történtekre - számol be róla a CNN.

A baleset egy Bombardier CRJ900 típusú repülőgéppel következett be, és jelenleg még nem áll rendelkezésre hivatalos információ az esemény okáról.

A fedélzeten összesen 80 személy tartózkodott, beleértve az utasokat és a személyzetet is. A legfrissebb információk szerint legalább 18-an megsérültek, azonban szerencsére halálos áldozatról nem érkezett hír.

Az időjárási viszonyok nem éppen a legkedvezőbbek voltak Torontóban; a nap folyamán folyamatosan erős szél fújt, és a légiforgalmi irányítók figyelmeztették a pilótákat, hogy a leszállás időpontjában akár 60 km/h sebességű széllökések is várhatóak. A hétvége során jelentős hóesés is tapasztalható volt a városban. A repülőtér tűzoltóparancsnoka azonban megnyugtatóan nyilatkozott: a kifutópálya száraz maradt a leszállás idején, és nem volt tapasztalható oldalszél sem.

A leszállást követően mindössze két perc elteltével a repülőgép feje tetejére fordult, és lángra kapott. Jelenleg nem tisztázott, honnan indult a tűz, de a felvételen jól látható, hogy a hajtómű környékén megolvadt a gép fémrésze. Az egyik utas beszámolója szerint "úgy lógtak, mint a denevérek" a repülőgépen, és akadtak, akik csak külső segítséggel tudtak kiszabadulni az ülésekből. Egy másik utas, aki a 10. sorban foglalt helyet, elmondta, hogy a földet érés erős volt, majd a gép oldalra dőlt, és baloldalt tűz csapott fel.

A tűzoltók azonnal megjelentek és elkezdték oltani a tüzet, a légiutas kísérők pedig segítettek az utasoknak kimászni a nyitott kijárati ajtókon.

A baleset miatt a torontói nemzetközi repülőtér mind az öt kifutópályáját ideiglenesen le kellett zárni, ami késéseket okozott, és számos járatot a közeli repülőterekre kellett átirányítani. A balesetben érintett két kifutópálya több napig zárva marad, amíg a nyomozók elemzik a helyszínt.

A CNN által megkérdezett repülési szakértő, aki korábban a Nemzeti Közlekedésbiztonsági Hivatal élén állt, azt nyilatkozta, hogy a gépet erős széllökések érhették a landolás során, ami felborulásához vezetett. Az incidens következtében az egyik szárny leszakadt, és a szárnyban lévő üzemanyagcellák ütközés következtében lángra kaptak. A szakember hangsúlyozta, hogy a repülőgépek konstrukciója lehetővé teszi, hogy elviseljenek hasonló típusú ütközéseket. Hozzáfűzte, hogy emlékezetes módon 1987-ben a denveri repülőtéren is történt egy hasonló eset, amikor egy DC-9-es gép borult fel, és 28 életet követelt. Azóta a repülésbiztonság jelentős mértékben javult, erősebb üléseket építettek be a gépekbe. A két baleset közötti leglényegesebb különbség, hogy míg 1987-ben a szárnyak a helyükön maradtak, és ezzel a géptörzs súlyosan megsérült, most a szárnyak letörtek, így megakadályozták a törzs kettétörését, ami számos életet mentett meg.

Related posts