A Napolact márka immár Magyarországon is elérhetővé válik!

A FrieslandCampina, a holland tejipari óriás, úgy határozott, hogy megválik romániai érdekeltségeitől, beleértve a népszerű Napolact márkát, valamint a Kolozsváron és Marosvásárhelyen található gyártóüzemeket. Az üzletet a magyar Bonafarm agrárcsoport veszi át. E lépés célja, hogy a vállalat a legfontosabb piacokra összpontosítson, és olyan termékekre helyezze a hangsúlyt, amelyek nagyobb értéket képviselnek, miközben hatékonyabban kihasználja a FrieslandCampina tejtermelő kapacitásait - számol be róla az economedia.ro.

A Bonafarm Csoport irányítása Csányi Sándor keze alatt zajlik, aki nem csupán Magyarország leggazdagabb embereként, hanem az OTP bankcsoport vezérigazgatójaként is ismert. A csoport széles spektrumon tevékenykedik az agrárium és az élelmiszeripar területén, beleértve az alapanyagok előállítását, húsfeldolgozást, tejtermékek előállítását és borászatot. Romániában a Bonafarm a Sole Mizo Romania nevű leányvállalatán keresztül van jelen, amely immár több mint két évtizede meghatározó szereplője a helyi piacnak.

Dustin Woodward, a Royal FrieslandCampina Europe vezetője hangsúlyozta, hogy a Napolact rendkívül jelentős márkának számít, és részletesen kifejtette, miért esett a választásuk az eladásra. Csányi Attila, a Bonafarm vezérigazgatója pedig arról beszélt, hogy a tejtermék-feldolgozás kulcsfontosságú stratégiai irányvonal a cégcsoport számára. Hangsúlyozta, hogy céljuk a gyártókapacitások fejlesztése, valamint a munkavállalók és üzleti partnereik megtartása.

A tranzakció a Royal FrieslandCampina tulajdonrészét érinti a Napolact márkát üzemeltető vállalatnál, valamint a két gyártóüzemnél, ahol körülbelül 400 munkavállaló tevékenykedik. Az ügylet véglegesítése a versenyhatóságok engedélyezésétől függ, és a becslések szerint 2025 végére várhatóan megvalósul.

A felvásárlást még jóvá kell hagyniuk az illetékes hatóságoknak.

A FrieslandCampina globálisan mintegy 30 országban közel 22 000 alkalmazottat foglalkoztat, termékeik pedig több mint 100 ország polcain megtalálhatók. Romániában a vállalat számos népszerű márkával rendelkezik, modern gyártóüzemeket üzemeltet, és nemrégiben új logisztikai központot nyitott Marosvásárhely közelében, amely tovább erősíti jelenlétét a térségben.

Related posts