Idén elérkezik a pillanat, amikor bizonyos járműmodellek gyártása megszűnik, ezzel pedig jelentős változások várhatóak a kínálatban az ázsiai luxusmárka révén.

Novemberben a Lexus, a Toyota luxusautókat gyártó leányvállalata, leállítja az IS és az RC modellek, amelyek már eddig sem voltak elérhetők nálunk, valamint a tisztán elektromos UX 300e gyártását.
Az IS modellek közül az 500, a 350, a 300h (AWD) és az IS 300 érintett a gyártási leállásban. Az RC széria esetében a 350, 300h és 300 modellek rendelései már nem lesznek elfogadva, miután a gyártási kvóta betelt. A V8-as RC F búcsúmodellje, a beszédes nevű Final Edition, már el is kelt - a 200 példányos limitált széria pillanatok alatt gazdára talált Japánban. Ezzel gyakorlatilag csak a hátsókerék-hajtású IS 300h marad a gyártásban, legalábbis egy időre.
A háttérben közben folyamatosan zajlik a modellfrissítés.
A Lexus IS és az RC már több mint tíz éve részei az autós palettának. Az IS jelenlegi verziója 2013 óta elérhető, és azóta három alkalommal is megújult – 2017-ben, 2020-ban és legutóbb 2023-ban. Az RC, amely 2014 óta van a piacon, 2018-ban esett át egy frissítésen. A várakozások szerint az IS következő generációja 2026-ban debütál, és a hibrid valamint elektromos hajtásmódokkal bővül majd, hasonlóan a nagyobb ES modellhez.
Az RC jövője bizonytalan, és nem garantált, hogy közvetlen utódmodellt fog kapni.
A híresztelések szerint a Lexus egy vadonatúj, dinamikus kupén dolgozik, amely a tervek szerint egyesítené az RC és az idősödő LC modelljeit. Az LC gyártásának befejezése várhatóan 2026 körül esedékes, amit a közelmúltban bemutatott LC 500 Pinnacle Edition is megerősít - olvasható a Totalcar beszámolójában.
Az UX szériából pedig még idén búcsúznunk kell az elektromos 300e-től, azonban elvileg 2026-ban a benzines és hibrid modellek is távoznak a palettáról. Utódról hivatalosan nincs szó, de mivel Toyota C-HR-ből van új, ezért valószínű, hogy dolgoznak már a következő generáción.