MI-jóslatok: 2025-től a mesterséges intelligencia nem csupán eszközként, hanem valódi csapattagként fog velünk együttműködni. E-volution - DigitalHungary - Ahol a fizikai és digitális világok határai elmosódnak. Fedezd fel az élet új, virtuális dimenzióit
A Gartner előrejelzése szerint 2028-ra a munkahelyeken a napi döntések 15 százalékát olyan mesterséges intelligencia fogja hozni, amely már képes önálló cselekvésre. Ezt az innovatív technológiát agentic MI-nak nevezik, és forradalmasítani fogja a szervezetek működését. Az előrejelzések szerint a cégek 2025-től kezdik el alkalmazni ezt a megoldást. Az OpenText szakértői kiemelik, hogy a vállalatok csak akkor maradhatnak versenyképesek, ha integrálják a legújabb MI-ügynököket, és folyamatosan fejlesztik MI-képességeiket, valamint innovációs kultúrájukat.
2024 az MI-ügynökök elterjedésének éve volt az OpenText szakértői szerint, 2025-ben pedig már útjára indul az agentic MI (vagy ágentív AI), amely a mesterséges intelligencia következő jelentős fejlődési lépcsője. Egy ilyen rendszer már nemcsak döntéseket hoz magától, mint egy MI-ügynök, hanem cselekedni is tud, és konkrét célok elérésére törekszik.
A rajtvonalhoz lépett a kivételes tehetséggel megáldott csapattag.
A Gartner 2025-ös előrejelzései között az agentic mesterséges intelligencia emelkedik ki, mint a legfontosabb technológiai trend. Ez a technológia messze túlmutat a jelenleg elterjedt generatív chatbotokon, amelyek csupán kérdésekre adnak válaszokat. Az új rendszerek már képesek emberi beavatkozás nélkül komplex vállalati feladatokat végrehajtani. Ráadásul ezek az agentic MI-k különböző intelligens eszközöket integrálnak, lehetővé téve számukra, hogy például stratégiákat dolgozzanak ki a célok elérésére, érzékeljék a környezetüket, használjanak különféle eszközöket, és következetesen betartsák a biztonsági irányelveket.
Ez elsőre ijesztőnek tűnhet, és megvannak a maga kihívásai, ám az agentic MI fontos előnyöket is biztosít mind a vállalatok, mind a munkavállalók számára. A technológia virtuális munkaerőként forradalmasíthatja a munkahelyeket, tehermentesítve az embereket, ami fontosabb feladatokra fordítható kapacitásokat szabadít fel. Az agentic MI ennek köszönhetően képes lesz magas szintű csapattagként működni, és olyan összefüggésekre rávilágítani, amelyek a humán csapattagok számára észrevétlenek.
A Gartner előrejelzései alapján 2028-ra a napi döntések 15%-át már önállóan fogja meghozni egy ilyen rendszer, míg jelenleg ez az arány 0%. Ezért fontos, hogy mind a cégek, mind a munkavállalók időben felkészüljenek erre a közelgő jövőre.
Érdemes már most kapcsolatokat építeni az ügynökökkel.
A fejlődés ütemének megértéséhez az OpenText szakértői hangsúlyozzák, hogy a vállalatoknak elengedhetetlen a mesterséges intelligencia képességeik folyamatos fejlesztése, a működési rugalmasság növelése és az innovációs kultúra erősítése. Csak azok a cégek tudják maximálisan kihasználni az agentic MI nyújtotta lehetőségeket, akik már most is alkalmazzák a legújabb generációs MI-ügynököket.
Az OpenText megoldásait széleskörűen alkalmazzák az ügyfelek különböző iparágakban. Kiemelkedő példa erre az IT Operations Aviator, amely az ügyfélélmény fokozására szolgál. Ez a mesterséges intelligencia alapú virtuális asszisztens intuitív, könnyen érthető módon kommunikál, és a cég saját adatbázisára támaszkodva segíti a felhasználókat abban, hogy önállóan találjanak megoldásokat a leggyakoribb problémákra. Ezen felül az eszköz jelentősen megkönnyíti a hibajegyek kezelését az ügyfélszolgálati munkatársak számára, miközben az IT-csapatot is támogatja a hibaelhárítás folyamatában.
A kibervédelem területén is találkozhatunk olyan innovatív és intelligens megoldásokkal, mint az OpenText™ Cybersecurity Aviator, amely a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás erejére támaszkodva folyamatosan javítja képességeit. Ez a rendszer rendkívül gyorsan és hatékonyan képes azonosítani a legfrissebb fenyegetéseket, így segítve a biztonsági szakemberek munkáját. Ezen kívül az OpenText™ DevOps Aviator is jelentős támogatást nyújt a szoftverfejlesztők számára, hiszen generatív mesterséges intelligenciát és fejlett nyelvi modelleket (LLM) alkalmaz a fejlesztési folyamatok optimalizálására, valamint automatizálja a tesztelési lépéseket, így növelve a hatékonyságot és a produktivitást.
Javasolt tehát a vállalatoknak feltérképezniük, mely területeken tudják intelligens ügynökökkel támogatni folyamataikat, hiszen így racionalizálhatják működésüket és versenyelőnyre tehetnek szert, továbbá a jövő fejlesztéseit is könnyebben tudják majd a javukra fordítani.