Mindenkit lenyűgöznek a kínai autók - Felfedjük, mi a titkuk!

A kínai fogyasztási mutatók gyengülése aggodalmat keltett az autógyártók körében. Liz Lee, a Counterpoint Research társigazgatója szerint a vállalatok attól tartanak, hogy nem tudják eladni felhalmozott készleteiket, ennek következtében a holdújév környékén agresszív promóciókba kezdtek.
Természetesen a kínai kormány is jelentős erőfeszítéseket tesz a fogyasztás ösztönzésére: januárban hivatalosan bejelentették, hogy...
81 milliárd jüan (11,12 milliárd dollár) összeggel támogatják az elektromos autók, okostelefonok és háztartási gépek beszerzését célzó ösztönző programokat.
az ünnepi időszakban.
Ami az egyedi megoldásokat illeti, a kínai piac egyik legmeghatározóbb szereplőjének számító Tesla 8000 jüan biztosítási támogatást és ötéves 0%-os kamatozású finanszírozási tervet jelentett be a Model 3-ra; e jelentősen csökkenti az alapváltozat teljes árát azok számára, akik nagyobb előleget fizetnek.
A kínai Xpeng startup merészen lépett előre: eltüntette az előlegfizetési kötelezettséget, miközben négy különböző modelljére ötéves, kamatmentes finanszírozási lehetőséget kínál. Hasonló lépéseket tett a Nio is, amely szintén elindította az ötéves, 0%-os kamatozású programját, válaszul a januári drámai értékesítési visszaesésre.
Stephen Dyer, az AlixPartners tanácsadó cég partnere úgy véli, hogy ezek az ösztönzők "kiemelkedő fontosságúak", és...
Az árak csökkentésének alternatív megközelítése, amely lehetővé teszi, hogy az árak változatlanok maradjanak.
Egyúttal arra is felhívta a figyelmemet, hogy a kínai vásárlók gyakran megfontolják a helyzetet, mielőtt döntést hoznának, és szívesen várakoznak a további akciókra.
Az iparági statisztikák szerint januárban jelentős visszaesést tapasztaltak a belföldi szállítások terén több nagy kínai elektromosautó-gyártó vállalat, köztük a piacvezető BYD is. Ez a lassulás fokozza a versenyt Kínában, ahol a helyi gyártók már korábban árcsökkentésekkel próbálták meg tartani piaci pozíciójukat. A hagyományos külföldi márkák számára pedig komoly kihívást jelent az ország gyors átállása az új energiahajtású járművekre, amelyek manapság már a Kínában értékesített új személygépkocsik több mint felét alkotják.
A Counterpoint elemzői szerint a jövőben egyre nagyobb részesedést fognak elérni az új energiahordozós járművek a kínai személygépkocsi-piacon.
Az idei 50%-os arány 2035-re akár 86%-ra is növekedhet.
Az elemzők várakozásai szerint hamarosan számos nemzetközi márka fogja elindítani saját ösztönző programjait a kínai piacon. Ugyanakkor arra számítanak, hogy ezek a kezdeményezések csupán átmeneti jellegűek lesznek, mindössze néhány hónapig fognak tartani. A végső kimenetel azonban a helyi márkák javára billenhet, akik várhatóan a versenyben győztesként kerülnek ki.