A CATL komoly kihívásokkal néz szembe, miután aggasztó hírt hozott nyilvánosságra.
Február 18-án lesz a Portfolio investment Day 2025 befektetési konferenciánk, ahol profi szakemberek osztják meg befektetési ötleteiket, legyen szó a részvény-, állampapír-, nyersanyag-, kripto-, ingatlan- vagy műtárgypiacról. Most érdemes jelentkezni!
A CATL kedden este közzétett előzetes jelentésében 2023-ra 8,7% és 11,2% közötti bevételcsökkenést jelezett előre – számolt be róla a Reuters a Magyarországon jelentős beruházást lebonyolító vállalatról.
A vállalat elsősorban a nyersanyagárak, különösen a lítium-karbonát árának csökkenésére hivatkozott, ami arra kényszerítette őket, hogy módosítsák a termékek árait.
Ugyanakkor az értékesítési volumenek nőttek, csakhogy ez az üzemi eredmény csökkenéséhez vezetett.
A nettó nyereség terén a CATL 11,1% és 20,1% közötti emelkedésre számít az előző évhez viszonyítva.
Ez azonban 2019 óta a vállalat számára a leglassabb ütemű nyereségnövekedést jelenti.
A szerdai reggeli kereskedés során a részvények 3,8%-os csökkenést könyvelhettek el, ami az október 11. óta mért legnagyobb napközbeni visszaesésnek számít. Ezzel párhuzamosan a sencseni tőzsde mindössze 0,6%-os mínuszt mutatott, jelezve a két piacon tapasztalható eltérő trendeket.
A CATL 2022-ben figyelemre méltó lépéseket tett a lítiumpiacra való belépés érdekében, amikor az akkumulátorok alapanyagának árai soha nem látott magasságokba szöktek. A vállalat egy impozáns lítiumközpontot alapított Csianghszi tartományában, ezzel is erősítve pozícióját a globális piacon.
Azóta azonban a lítium ára közel 86%-kal zuhant a 2022 végi csúcsról.
Robin Zseng, a CATL megálmodója, novemberben a Reutersnek adott interjújában kijelentette: "Felfüggesztjük a bányászati tevékenységünket, mivel sikerült elérnünk a kitűzött céljainkat."
A vállalat stratégiájának középpontjában a diverzifikáció áll. Decemberben bemutatta legújabb elektromos járműalvázát, és tervezi, hogy a jövőben az elektromos hálózatokhoz kapcsolódó termékek gyártására is fókuszál. Továbbá, jelentős külföldi befektetéseket eszközöl, köztük egy 100 GWh kapacitású akkumulátorgyár megépítését Debrecenben, amely a Mercedes-Benz és a BMW számára készül. Emellett egy közös vállalkozás keretében akkumulátorgyárat alapít Spanyolországban a Stellantisszal, ezzel erősítve nemzetközi jelenlétét és versenyképességét.
Pan Dzsian, a CATL társelnöke a davosi Világgazdasági Fórumon kijelentette, hogy a vállalat további jelentős közös vállalkozásokat tervez más autógyártókkal Európában.
A Reuters januári híradása alapján a CATL a hongkongi tőzsdére lépését tervezi, amely várhatóan 2025-ben a város egyik legnagyobb részvénykibocsátásává válhat.
A kínai piacon a CATL továbbra is megőrzi domináló szerepét. A China Automotive Battery Innovation Alliance legfrissebb statisztikái szerint a cég tavaly 45,1%-os részesedéssel büszkélkedhetett a hazai elektromos járművek akkumulátorainak piacán, ami 1,9 százalékpontos növekedést jelent az előző hónaphoz képest. Ezzel szemben a második helyezett BYD és a harmadik CALB együttes piaci részesedése 4,3 százalékponttal csökkent, így most 31,4%-on áll.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images
Ez a dokumentum nem tekinthető befektetési tanácsadásnak vagy ajánlásnak. Az alábbiakban részletes jogi tájékoztatást nyújtunk.