Hamarosan a főváros utcáin beszélő buszok fognak közlekedni.
Hamarosan minden járművön elérhetővé válik egy innovatív technológiai fejlesztés, amely jelentősen megkönnyíti a látássérült emberek közlekedését a fővárosban.
A vak, gyengén- vagy aliglátó utasok eddig a járművezetőktől kaptak tájékoztatást egy-egy járatról, a Budapesti Közlekedési Központ 2023-ban elkezdődött fejlesztésének köszönhetően azonban már közlekedési távirányítóval a járművek külső hangszóróin keresztül tudják "bemondatni", hogy melyik járat és milyen irányba közlekedik.
A fővárosban közlekedő járművek jelenleg több mint felén már elérhető a szolgáltatás, de a BKK elkötelezett amellett, hogy a jövőben valamennyi járműre kiterjessze ezt a funkciót. A tervek szerint év végéig minden, a fővárosban közlekedő trolin, 2025 végéig pedig minden fővárosi buszon elérhető lesz a technológia - jelentette be a társaság a fogyatékossággal élő emberek világnapja alkalmából.
A fővárosi közlekedési rendszer egyes járatai már most is igénybe vehető innovatív szolgáltatásokat kínálnak. Ezek révén a megállókhoz érkező járművek hangosan bejelentik, melyik járatról van szó, valamint milyen irányba tartanak. A megállón kívül pedig a rendszer automatikusan megismétli a következő megálló nevét, tájékoztatja az utasokat az átszállási lehetőségekről, a forgalmi helyzet változásairól, sőt a villamosok esetében az ajtónyitás irányát is közli. Ezáltal a közlekedés még kényelmesebbé és áttekinthetőbbé válik az utasok számára.
A látássérült utasok eddig a járművezetők segítségére támaszkodtak a járatokkal kapcsolatos információk megszerzésében. Most azonban egy új, innovatív technológia, a VIAR (Visually Impaired - Access Receiver) került bevezetésre. Ez a rendszer egységes frekvencián működő jelvevő egységet telepít a járművekre, lehetővé téve, hogy a látássérült személyek saját, már korábban megszokott közlekedési távirányítójuk segítségével indítsák el a hangos tájékoztatást. Ezek a távirányítók eddig is jelentős támogatást nyújtottak a vak, gyengén- vagy aliglátó utasok önálló közlekedésében; lehetőségük van megszólaltatni velük a közúti gyalogos jelzőlámpákat, a BKK FUTÁR közterületi kijelzőit, valamint a peronhangosító eszközöket, és működtetni az M3 és M4 metróállomások mozgólépcsőit is. Ezzel az új fejlesztéssel még könnyebbé válik a közlekedésük, és nő az önállóságuk.