Quartararo véleménye szerint a Yamaha idény első felében nem a motorfejlesztés volt a leglényegesebb szempont.

Fabio Quartararo kifejtette, hogy bár az idény kezdetén a várt teljesítményjavulás gyorsabb volt, a leglényegesebb dolog az volt, hogy módosítsanak a munkafolyamatokon. A Yamaha pilótája úgy véli, hogy ezek a fejlesztési módszerek mindaddig meg fognak maradni, ameddig ő is a Yamaha színeiben versenyez.

A Yamaha idei teljesítménye a számok tükrében sajnos nem éppen a várt eredményeket hozta. Mint tavaly, úgy idén is csupán a Hondát sikerült megelőzniük a konstruktőri rangsorban, de a pontok és a dobogós helyezések számát tekintve egyértelműen elmaradtak az előző évi teljesítményüktől. Ennek ellenére az ivatai márka szurkolói mégis optimistán tekinthetnek a következő szezonra, hiszen a fejlődés lehetősége mindig ott rejlik a jövőben.

Az idény első felében a csapat a középmezőny hátsó szegletében küzdött, azonban az utolsó fordulókban néhány igazán figyelemre méltó teljesítményt nyújtottak, különösen Fabio Quartararo jóvoltából. A francia motoros elmondta, hogy az év kezdete során nem csupán az M1-es tempója volt a középpontban.

Quartararo számára hamarabb megjött a Mikulás, de ő ennél is többre vágyik

"Nyilvánvalóan gyorsabb teljesítményjavulásra számítottam, azonban a szezon kezdeti szakaszában a motor fejlesztésénél sokkal nagyobb szerepet játszott, hogy módosítottunk a munkafolyamatainkon. Ez rendkívül fontos volt a mentalitásunk átalakulása szempontjából - mondta. - Ezen kívül úgy vélem, hogy a koncessziók is jelentős segítséget nyújtottak. Amikor egy motorblokk jól működött, azonnal bevethettük a következő versenyen. Nem kellett várakoznunk a tesztelésre, hogy biztosak legyünk a teljesítményében. Ha működött, azonnal alkalmaztuk. Az első félév erről szólt, a második szakaszban pedig úgy érzem, hogy több területen is jelentős előrelépést értünk el, különösen az elektronikát illetően."

Valóban, a Yamaha esetében több tényező is hozzájárult a sikerhez. Egyrészt az idei évben bevezetett átalakított koncessziós szabályok jelentős szerepet játszottak, mivel ezek lehetővé tették, hogy az európai gyártók jóval rugalmasabb előírások alapján dolgozhassanak a versenygépek fejlesztésén. Ráadásul a hangvillások idén sem teljesítették a megszerezhető pontok 35 százalékát, így a következő év első felében továbbra is a legalsó, vagyis a leglazább kategóriában fognak szerepelni.

Az Aprilia szinte a lecsúszás szélén táncolt, míg a Yamaha és a Honda messze maradtak a fejlődés lehetőségétől.

Ami szintén kulcsfontosságú volt, az a szemléletváltás. Quartararo korábban gyakran kifejezte elégedetlenségét a Yamaha fejlesztési tempója miatt, ám idén a helyzet drámai fordulatot vett: már-már zavarni kezdte, hogy túl sok újítással bombázzák. Ennek a változásnak a hátterében elsősorban az európai mérnökök bevonása áll, élükön Massimo Bartolini technikai igazgatóval.

Többek között ennek is köszönhető, hogy Quartararo még áprilisban szerződést hosszabbított a Yamahával, és papíron legalább 2026-ig marad a gyártónál. Hogy ezután is őket erősíti-e majd, azt természetesen nem tudni, mindenesetre amíg nem távozik, addig meg szeretné tartani ezeket az újításokat. "Igen, legalábbis amíg én itt vagyok, addig ez így lesz - válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. - Csak idén változtattunk, úgyhogy a következő években is ezt fogjuk követni, mert úgy érezzük, hogy tettünk néhány apró előrelépést."

Related posts