Történelmi pillanatot élt meg a McLaren csapata, amikor Lando Norris Katarban visszaadta a kölcsönt Oscar Piastrinak. Ez a lépés nemcsak a verseny eredményességét tükrözi, hanem a csapaton belüli összetartást és a sportág szellemiségét is megjeleníti.

Lando Norris a pole pozícióból indulva dominálta a Katari Nagydíj sprintjét, ám az utolsó kanyar előtt önzetlenül csapattársának, Oscar Piastrinak adta át a győzelmet. Piastri ezzel az élen zárta a versenyt, míg George Russell folyamatosan a nyomában loholt, de végül csak a harmadik helyezettként tudott célba érni.

Lando Norris a pole pozícióból várta az idei utolsó Formula-1-es sprint rajtját, és magabiztosan vette az első kanyart. Eleinte úgy tűnt, hogy George Russell megőrzi a második helyét, de Oscar Piastri remek manőverrel áthámozta magát rajta az első kanyarból kifelé. Kicsit hátrébb Lewis Hamilton fantasztikus rajtot vett, és miután Carlos Sainz a kanyar kijáratánál megcsúszott, a hétszeres világbajnok Leclerc-t is sikeresen megelőzte. Sainz hibája különösen rosszul érintette Max Verstappent, aki nemcsak Hamiltonnal szemben veszített, hanem a kettes kanyarban Nico Hülkenberggel is hátrányba került. Nem sokkal később Verstappen ismét hibázott, így Pierre Gasly is megelőzte őt.

Az első kör végén Norris, Piastri, Russell, Sainz, Hamilton, Leclerc, Hülkenberg, Gasly, Verstappen és Alonso volt a sorrend az első tíz helyen.

Norris az élen nem tudott eltávolodni, míg Russell a 2. körben már DRS-sel közelített Piastrihoz, és így megkezdődött a harc. A Mercedes fiatal brit pilótája a 4. kör elején próbálkozott először a célegyenes végén, de gyorsan vissza kellett húzódnia, hogy elkerülje az ütközést. Ezt követően Norris egy kicsit visszafogta a tempóját, hogy Piastri is kihasználhassa a DRS adta előnyöket. Ezzel kezdetét vette egy hosszú vonatozás, amelyben eleinte Hamiltonnal együtt az első öt versenyző vett részt, míg végül Leclerc is felzárkózott a végére, de senkinek nem volt lehetősége támadni egy ideig.

A 9. körben Russell aztán ismét megpróbálta, de ezúttal annyira sem volt képes Piastri mellé vetődni az első kanyarban, mint korábban, úgyhogy ismét folytatták a vonatozást. A hatos fogatból azonban hamarosan négyes lett, Hamilton ugyanis elkezdett leszakadni, aminek meg is lett a böjtje, a 13. körben ugyanis Leclerc elkapta őt. A két autó az első néhány kanyarban fej-fej mellett haladt centikre egymástól, majd Hamilton megpróbált visszatámadni, de nem jött össze neki.

Russell a 4. körben volt a legközelebb az előzéshez:

Az akció a 14. kör elején Russell minden addiginál keményebb támadásával folytatódott, Piastrinak agresszíven kellett levédenie a belső ívet, ami riválisa szerint túl késői irányváltás volt. Ezután néhány eseménytelen kör következett, mígnem az utolsó előtti körre Norris 1 másodpercnél jobban elszakadt Piastritól, Russell előtt így ismét felcsillant a remény, ám sem ekkor, sem egy körrel később nem tudta megkísérelni az előzést.

Úgy tűnt, hogy Norris fogja bevezetni a célba a négyes fogatot, ám az utolsó kör utolsó kanyarjából kigyorsítva félrehúzódott és elengedte Piastrit, ezzel visszaadva a brazíliai sprinten kapott kölcsönt (ott Piastri adott át győzelmet neki, hiszen még nyitott volt a világbajnoki csata). A harmadik helyen Russell, a negyediken Sainz ért be, majd következett Leclerc, Hamilton, Hülkenberg és Verstappen a további pontszerző pozíciókban.

A McLaren ezzel a teljesítménnyel 15 pontot gyűjtött, míg a Ferrari mindössze 9-et szerzett, így a wokingi csapat 6 ponttal megelőzte a konstruktőri tabella második helyén álló maranellóiakat. Ha pedig vasárnap sikerülne újabb 15 pontot hozzátenniük az előnyükhöz, akkor már ezen a hétvégén világbajnoki címet ünnepelhetnek.

Eközben a McLaren történelmet írt az F1 világában, hiszen most először sikerült egynél több alkalommal kettős győzelmet ünnepelniük a sprintek során. Ez a mai esemény már a második papaya 1-2-es eredményük volt a sprintfutamon!

Related posts