Vámháború: Fedezd fel, kik szenvedhetnek a legjobban Trump legújabb döntései miatt!

A következő Signature befektetői klubunkon mélyrehatóan foglalkozunk a globális autóipar leglényegesebb kihívásaival és a szektor részvénypiaci jövőbeli kilátásaival. Ne hagyja ki ezt az alkalmat, hogy első kézből értesüljön a legfrissebb trendekről és lehetőségekről!

Az acél felhasználásának körülbelül egynegyede az Egyesült Államokban importált forrásokból származik, és ez a mennyiség főként...

Mexikóból, Kanadából, valamint olyan ázsiai és európai nemzetekből, mint például Japán, Dél-Korea és Németország, érkeznek az impulzusok.

Bár Kína a globális acéltermelés és -export éllovasa, az Egyesült Államokba gyakorlatilag elenyésző mennyiségű acélt szállít. Ennek fő oka a 2018-ban bevezetett 25%-os vámok, amelyek szinte teljesen kiszorították a kínai acélt az amerikai piacon. A tavalyi év során Kína mindössze 508 ezer nettó tonna acélt exportált az Egyesült Államokba, ami csupán az amerikai acélimport 1,8%-át képviseli.

Az alumínium terén az Egyesült Államok jelentős mértékben támaszkodik az importjára. Az országban felhasznált alumínium körülbelül 50%-a külföldről érkezik, és ennek a többsége Kanadából származik. Tavaly a kanadai import mennyisége elérte a 3,2 millió tonnát, ami kétszerese volt a következő kilenc ország összesített szállítmányának. Emellett az Egyesült Arab Emírségek és Kína is fontos szereplők az amerikai alumíniumellátásban, előbbi 347.034 metrikus tonnával, míg utóbbi 222.872 metrikus tonnával járult hozzá az importhoz.

Az amerikai alumíniumkohászati ipar a világ színpadán viszonylag apró szereplőnek számít, hiszen az Egyesült Államok kohókapacitása – az Amerikai Geológiai Szolgálat statisztikái alapján – mindössze a globális összkapacitás 1,73%-át képviseli.

Forrás: Reuters

Related posts