Vége a dalnak: 33 évnyi pályafutás után búcsút int a Volkswagen ikonikus 6 hengeres motorja.
A Volkswagen különleges tervezésű soros V benzinmotorjának pályafutása véglegesen lezárult.
A Volkswagen 1991-ben indította el a VR6-os szívó benzinmotor gyártását, amely a normál V-motorok 60-90 fokos hengerszöge helyett mindössze 15 fokos hengerszöggel büszkélkedett. Ez a különleges motor 33 év után most végleg befejezte pályafutását.
A német gyártó utolsó VR6-os erőforrása konkrétan december 12-én hagyta el a gyártósort.
Az elmúlt három évtized során közel 1,9 millió példány készült el ebből a motorból, amely a harmadik generációs Golfban mutatkozott be először.
Európában a 2010-es évek közepén lezárult a VR6-os modellek forgalmazása, azonban Észak-Amerikában még tavaly is elérhetők voltak ezek a Volkswagenek.
A VR6 motor Kínában élte a leghosszabb időt, ahol egészen a közelmúltig többek között a VW Talagon és az Audi Q6 modellekbe is beépítették.
A VR6 adta az alapját az idén júliusban nyugdíjaztatott, akár 750 lóerős és 1000 Nm-es produkcióra képes 6 literes W12-es erőforrásnak, és többek közt 5 és 8 hengeres leszármazottjai is voltak.
Sokan talán nem is sejtik, hogy a hatodik generációs Golfból készült egy különleges turbós VR6 prototípus, amely lenyűgöző 3,2 literes motorjával 470 lóerőt és 520 Nm nyomatékot produkál. Ez a rendkívüli teljesítmény valódi különlegességgé teszi a típust a sportautók világában.