Íme egyedi változata a szövegnek: "Veterán buszok újragondolt sorsa: étterem nyílt az Ikarus szellemében!"

Az Ikarus Faloda a magyar konyha ízletes fogásaival és friss, modern büféválasztékával várja vendégeit, akik folyamatosan visszatérnek a különleges élményekért.

Az alapot egy 1981-es gyártású autóbusz adta, amelynek története igazi filmes kalandokkal van átszőve. Ahogy András mesélte, véletlenül bukkant rá a magyar filmgyártás hőskorának ikonjára, egy büfébuszra, melyben egykor Sylvester Stallone, Michael Caine és Pelé is megfordult, amikor Budapesten forgatták a "Menekülés a győzelembe" című filmet. Ekkor indult el a busz pályafutása. Az idő azonban nem volt kegyes, a filmgyár már nem fektetett be a konyhába, az étterem része pedig régóta elhanyagolt állapotban volt. András végül rátalált egy miskolci kereskedésben, ahol újra életet lehelt a járműbe. A számláló szerint a busz mindössze 131 ezer kilométert futott, ám ez félrevezető, mivel egyszer már körbeért, és az egymillió kilométer után a mutató nullára állt. A nyomdász, akinek saját újságja volt, és a veterán autók iránti szenvedélye mellé a főzés iránt is érdeklődött, így belevágott a "kajálda" üzemeltetésébe, ahogyan ő nevezte a hivatalosan Ikarus Falodának titulált buszt.

- Ez a busz, ez a vállalkozás volt az életem középpontja, András pedig a mindenem – osztotta meg Tünde, András felesége. – A férjemet mindössze 48 évesen, a legjobb éveiben ragadta el a betegség, de a hite, a szenvedélye és a szeretete erőt ad nekem a gyászban és a hiányban. Nem engedem, hogy ez a busz sorsára jusson, hiszen András álmait és küzdelmét tovább kell vinnem. A büfébuszok élete nem ért véget, nem tört meg, hanem folytatódik a nagy főnök emlékével, elképzeléseivel és a kitartó harcával, ahogyan azt ő megálmodta és megvalósította.

Tünde és a stáb tovább vitte hát András álmát, a büfékocsik szokásos kínálata - 11 féle hamburger, hot dog - mellett magyaros ételeket, cigánypecsenyét, frissensülteket, rántott húst, csevapcsicsát és babgulyást is kínálnak a vendégeknek. Sültes táljaikért tolonganak a vendégek, ünnepnapokon, hétvégéken alig győzik a rendelést, karácsonykor pedig halászlé is fő a buszban.

Az első busz, amely Pécs szívében, a Szentlőrinci úton feszít, már saját kerthelyiséggel is büszkélkedhet, de az ötletgazda nemrégiben kiszerelte belőle az akkumulátort. Azonban a flotta többi járműve már teljes menetkész állapotban várja az új kalandokat, folyamatosan beutazva az országot. Ezek az ízletes különjáratok leginkább olyan helyekre indulnak, ahol az ötletgazda másik szenvedélye, a veterán autók iránti vonzalma találkozik a gasztronómia világával.

- A látvány lenyűgöző, és a busznak igazi története van, ráadásul az étel annyira ízletes és bőséges, hogy semmihez sem hasonlítható - osztotta meg véleményét Feidl János, a veteránautók szerelmese. - András, akit az autós közegben csak "Állat"-nak hívtunk, valóban egy igazi "skodabolond" volt. De amit ezzel a busszal létrehozott, az nem csupán Skoda, hanem igazi csoda. Nagyon hiányozni fog a humora, a vidámsága és a személyisége, de az ő főztje tovább él: a szerettei és a csapata viszik tovább a hagyományait, és ez így igazán szép, egy élő emlék a barátom számára.

Nem a pécsi sárga volt az első Ikarusz busz büfé az országban, de a pesti, pontosabban mátyásföldi buszt - egy igazi kéket, BKV -járatból készült büfét - elvitte a Covid járvány, a bezárások után már nem nyitott ki újra.

-András ezzel úgy tudom egyedül maradt a hazai piacon, de külföldön már több olyan oldtimer találkozón is jártam, ahová csak olyan büfékocsikat engednek be, amik már elmúltak 30 évesek - folytatta János. - Szép hagyomány ez, így adni új funkciót egy régi járgánynak, ez a barátunk öröksége.

Related posts